Snaturs forum

NekrologErhardt Ecklon03/01-12 22:11:59
Ringmærkning af fugle ved Gulstav:

Keldsnorfuglestationen viser, hvordan fuglene indfanges, ringmærkes, måles og bestemmes til art, køn og alder. Stationens  folk fortælle, hvorfor Sydlangeland er så fremragende et sted at se på fugle, og hvilke resultater ringmærkningen har frembragt.

Fugletur til Keldsnor for at se de rastende og trækkende fugle.

Strandtur med et kursus i at bestemme sten, fossiler og rav, som man findes langs kysten.

Vandretur i Østerskov, Vesterskov fokus på: Gærdselskove, natur, fugle, insekter, planter, sten.

Det kunne altsammen have været en mulighed, men nu er der kun en ryddet plet tilbage!

- Dovnsgården er VÆK

- og dermed de muligheder, den kunne have givet!

Mandag d. 2. januar 2012 var jeg på fugletur og besøgte Dovns Klint og blev noget chokeret da jeg rundede hjørnet lige efter Gulstav Mose og så at Dovnsgården var ryddet. Der er kun udstillingsbygningen tilbage! 
erik ehmsen02/02-12 21:44:31
TJA
Det er sgu både godt og skidt. Det tog lidt lang tid at komme rundt om den, når man skulle ned for at se på fugle Og en køn gård var den just heller ikke!
Men som udgangspunkt for ringmærkning, ture, fuglePR og andet ville den have være formidabel. Så for eftertiden må vi i stedet for at investere i nye kikkerter, teleskoper og linser forære fugleværnsfonden pengene så de kan opkøbe Langeland og andre gode områder!
vi ses derude
mojn Erik

Besvar tråd

Navn:
Mail:

Husk mig. Email ved svar.