| Mørkbuget knortegås skudt ved Skarø Rev | Erhardt Ecklon | 13/10-11 14:18:13 |
|---|---|---|
| I dag den 13. oktober skød en motoriseret jæger tre Mørkbugede knortegæs ved Skarø Rev. Det er stadig ulovligt at skyde Mørkbuget knortegæs. Det er andet eksempel på ulovlig jagt på knortegæs i det sydfynske område Se billede af situationen http://www.sydfynsnatur.dk/images/13okt11ulovligjagt.jpg Vh Erhardt | ||
| Arne Bruun | 13/10-11 22:24:20 | |
| Hej Nu ville en avishistorie da være helt på sin plads. Ikke mindst med dit doku.foto Erhardt. Har sendt dig en mail Erhardt med kopi af mine mails med jægerne. Ring 30245134 hvis du vil snakke aviskontakt. | ||
| Esben Eriksen | 13/10-11 23:03:31 | |
| Det synes jeg i skal gøre og jeg vil også opfordre til at politianmelde sidstnævnte. Mvh. Esben | ||
| Niels Riis | 14/10-11 09:09:04 | |
| Jeg kan også kun støtte en politianmeldelse. Med Erhards fine fotodokumentation må det være muligt at identificere synderen. En politianmeldelse vil også være forudsætningen for, at DOF centralt kan følge op på sagen. Bøderne er godt nok latterligt lave, men sager som denne vil kunne styrke kravet om en skærpelse af straffen for ulovlig jagt. Der er jo ingen formildende omstændigher omkring nedskydningen af knortegæssene. | ||
| Erhardt Ecklon | 14/10-11 10:38:53 | |
| Nu har jeg sendt en politianmeldelse afsted til Fyns politi med flere dokumentationbilleder Vh Erhardt | ||
| Arne Bruun | 14/10-11 23:33:32 | |
| Fint med politianmeldelsen. Hvis historien også kommer i medierne kan det også få en virkning på jægerkollegerne derude. Man kunne jo måske få en kommentar med fra en jæger, der tager afstand fra jagten på knortegæssene. Med en avishistorie kan man få slået fast, at det ikke er ok at skyde knortegæs, blot fordi der tales om en evt. genindførelse af jagten på dem. Samtidig vil jægerne også komme til at erfare, at man faktisk risikerer at blive set og måske anmeldt, når man bryder jagtloven derude i øhavet. Det kunne jo være lokalafd. af DOF, der henvendte sig til avisen på baggrund af de to hændelser. | ||
| Arne Bruun | 23/10-11 13:48:46 | |
| Tak for rigtig go' avisartikel incl. jægerkommentar i Amtsavisen. | ||