| Hybrid gås d. 17. februar 2011 - Taasinge | Erhardt Ecklon | 18/02-11 17:33:59 |
|---|---|---|
| Kære læser Hvad mener du om hybriden http://www.snatur.dk/hybridfeb2011.htm på billedet taget af Tom Willestofte? Er det en Grågås x Bramgås eller en Grågås x Canadagås? Nu er "bolden givet op" Vh Erhardt | ||
| Poul V. Rasmussen | 18/02-11 19:12:50 | |
| Her set gåsen adskellige gange vinteren over, og da kræet forekommer temmelig stor( måske endda størrere end grågåsen) hælder jeg mest til grågåsXcanadagås. Hvis vi forestiller os at hungåsen er en bramgås, vil det lille stakkels kræ da ende som sprængt gås - så er det overhovedet muligt?? ( måske er der fortilfælde???) Mvh Poul V. Rasmssen | ||
| Erhardt Ecklon | 20/02-11 17:43:31 | |
| Hej Tom Willestofte har sendt to billeder mere. Jeg har lagt det ene på webben Vh Erhardt | ||
| Henrik Knudsen | 25/02-11 22:43:50 | |
| Hej Jeg har ikke så meget nyt at tilføje og har heller ikke et 100 procent sikkert bud på hvilken slags hybrid det er. Men igår så jeg den kortvarigt overflyvende ved Noret i selvskab med en Grågås. Her var det meget slående at det er en meget stor og kraftig gås,og som Poul nævner virker den endda større end Grågæs. vh Henrik | ||